پیش از تولید اپلیکیشن به موارد زیر توجه داشته باشید




فناوری موبایل به عضو جدایی ناپذیری از استراتژی‌های عصر مدرن تبدیل شده است. تجارت‌های بزرگی بر پایه‌ی طراحی اپلیکیشن و نرم افزار موبایل ساخته می‌شوند. در تجارت آنلاین نکته‌ی کلیدی و تعیین‌کننده، ایده و روشی است که برروی آن تجارت شما شکل می‌گیرد. پاسخگویی سریع به مشتریان و فراهم کردن بستری برای کسب اطلاعات بیشتر و پرسش و پاسخ از آن‌ها باعث ایجاد تحول در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و استقبال مردم از تجارت آنلاین شما می‌شود. موبایل همیشه در دسترس مردم است، پس کافی است اپلیکیشن مورد نیاز را باز کنند و فرم‌های مورد نیاز را پرکرده و ارسال کنند. اگر نیاز به گفت‌وگو با مسئولین داشته باشند به محض آمدن جواب، پیغامی به آنها داده‌می‌شود و سریعا پاسخ می‌دهند. درصورتیکه در استفاده از سایت باید چندبار در روز سایت را بررسی‌کنند تا از نتیجه‌ی کار مطلع شوند. پس استفاده از اپلیکیشن موبایل در گسترش تجارت آنلاین یک شرکت می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

 

جست و جو در مارکت‌ها

همیشه این نکته را درنظر داشته باشید مدیران بسیاری وجود دارند که صاحب کسب وکاری شبیه شما هستند پس قبل از وارد شدن به دنیای اپلیکیشن‌ها حتما باید تحقیق عمیق و درستی از جامعه‌ی هدف خود داشته باشید. برای این کار می‌توانید از آنالیز کردن مارکت‌ها کمک بگیرید. این روش به شما این دید را می‌دهد که رقبای شما، استراتژی آنها، نقاط ضعف و قدرت آنها چیست. حتما در نظرات کاربران نیز جست‌وجویی داشته‌باشید. این نظرات، به شما شانس برنده شدن در مقابل رقبا را می دهد. بنابراین شما باید  قسمت‌های اذیت‌کننده را نکته برداری کنید و سعی کنید که آنها را حل کنید.

متفاوت باشید

ذات انسان تنوع‌طلب است و به راحتی از یک چیز خسته می‌شود. تازمانی‌که میلیون‌ها اپلیکیشن اسمارت فون وجود دارد، کاربران موبایل می‌خواهند یک چیز جدید را تجربه کنند. به همین علت، شما باید یک اپلیکیشن جذاب خلق کنید که کاربران را با برنامه‌ی شما درگیر کنند. درضمن نیازهای کاربران را بسنجید، خلع آنها را پیدا کنید و برای آنها ارزش‌افزوده ایجاد کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

ابتدا یک تحقیق وسیع و جامعی از مخاطبان خود انجام دهید. به‌این علت که کاربران نقش مهمی در توسعه‌ی اپلیکیشن شما دارند. قبل از ساخت برنامه پاسخ تمام پرسش‌هایی مانند چه‌کسی از این اپلیکیشن استفاده می‌کند؟ آیا این برنامه به آنها کمک می‌کند؟ تازمانیکه انتظارات کاربران خود را در نظر نگرفته‌باشید، اپلیکیشن شما محبوب نخواهد شد.

روی استراتژی مارکتیگ خود تمرکز کنید

۲ الی ۳ هفته قبل از انتشار اپلیکیشن، باید بازار اپلیکیشن خود را شناخته و آن را به مردم معرفی کرده‌باشید. جالب است بدانیدکه اکثر سازندگان اپلیکیشن موبایل به دلیل آنکه برنامه مارکتینگ خاصی ندارند با شکست مواجه می‌شوند.

اپلیکیشن خود را قبل از ورود به مارکت تست کنید

تست اپلیکیشن‌ها قبل ‌از انتشار اهمیت بسیاری دارد. شما باید تجربه‌ی کافی چگونگی برخورد کاربران با برنامه‌ی خود را داشته باشید. اپلیکیشن شما باید خلاق، ساده در فهم و باکارایی بالا باشد. تست‌کردن به شما این اجازه را می‌دهد که گپ‌های موجود در برنامه را قبل از آنکه به بازار انبوه دست پیدا کند از بین ببرید. وجود کوچکترین مشکل در اپلیکیشن‌ها باعث عدم موفقیت آن خواهد شد زیرا کاربران با دیدن تنها یک ایراد برای همیشه اپلیکیشن شما را به دست فراموشی می‌سپارند.

اپلیکیشن
- 1396/06/05