قوانین بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی




بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM، نوعی از بازاریابی اینترنتی است که شبکه های اجتماعی  مختلف را به منظور دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی پیاده سازی می کند. بازاریابی رسانه های اجتماعی عمدتا فعالیت هایی را شامل می شود که شامل به اشتراک گذاری مقالات، فیلم ها و تصاویر برای اهداف بازاریابی و همچنین پرداخت هزینه های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی هستند.

 

 

قانون اول: گوش دادن:  موفقیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیاز به گوش دادن بیشتر و صحبت کردن کمتر دارد. خواندن نظرات مخاطبان هدف خود و پیوستن به بحث ها و آنچه که برای آنها اهمیت دارد از مهمترین اصول فعالیت در شبکه های اجتماعی است. تنها در این صورت می توانید محتوا ایجاد کنید  و سر صحبت را با آنها باز کنید، آن هم برای ایجاد ارزش افزوده و نه سرک کشیدن در زندگی شخصیشان!

 

قانون دوم: تخصصی کردن: تخصصی کار کردن بهتر از همه کار کردن است. یک رسانه اجتماعی متمرکز با استراتژی بازاریابی محتوا برای ایجاد یک نام تجاری قوی و تخصصی، بهتر از یک استراتژی وسیع برای انجام انواع خدمات است.

 

قانون سوم: تمرکز کردن:  کیفیت بر کمیت میچربد. بهتر است که 1000 کاربرآنلاین داشته باشید که محتوای شما را میخوانند، به اشتراک میگذارند و درباره آن صحبت میکنند، نه اینکه بیش از 10،000 کاربر داشته باشید که بعد از اولین ارتباط با شما ناپدید می شوند.

 

قانون چهارم: صبر:  موفقیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. شاید بتوان به صورت اتفاقی به یک موفقیت بزرگ رسید ولی برای موفقیت تضمین شده و حفظ آن باید راه طولانی را طی کرد.

 

قانون پنجم: ترکیب بندی: اگر محتوای شگفت انگیز و با کیفیتی را منتشر کنید، مخاطب آنلاین خود را به دنبال کنندگان با کیفیت تبدیل کرده که این محتوای شگفت انگیز را با دوستان خود در توییتر، فیس بوک، لینکدین و وبلاگ های خود و موارد دیگر به اشتراک می گذارند. این اشتراک گذاری و بحث در مورد مطالب شما، نقاط ورود جدیدی را برای موتورهای جستجو مانند گوگل به منظور پیدا کردن آن مطلب در جستجوی کلمات کلیدی باز می کند. این نقاط ورودی می تواند به صدها یا هزاران روش، پتانسیل بیشتری را برای جذب افراد به صورت آنلاین ایجاد کند.

 

قانون ششم: تاثیرگذاری: وقت خود را صرف پیدا کردن افراد یا نهادهای آنلاینی کنید که در بازار شما تاثیر میگذارند و مخاطبان با کیفیتی دارند و احتمالا علاقه مند به محصولات، خدمات و کسب و کار شما هستند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و بر روی ایجاد روابط با آنها کار کنید.

 

قانون هفتم: ارزش:  اگر تمام وقت خود را در وب اجتماعی صرف تبلیغات مستقیم محصولات و خدمات خود کنید، مردم دیگر گوش نمیدهند. کمتر بر روی مکالمات تمرکز کنید و بیشتر در ایجاد محتوای شگفت انگیز و توسعه روابط با نفوذ متمرکز شوید. به وقتش، این افراد تبدیل به یک کاتالیزور قدرتمند برای بازاریابی کسب و کار شما خواهند شد.

 

قانون هشتم: قدردانی: مطمئنا شما مشتریانی را که شخصا و حضورا با شما ملاقات می کنند نادیده نمیگیرید، پس در محیط آنلاین هم مشتریانتان را نادیده نگیرید. ساختن روابط یکی از مهمترین بخش های موفقیت در بازاریابی رسانه ای اجتماعی است، بنابراین از فردی که به شما می رسد، قدردانی کنید.

 

قانون نهم: دسترسی پذیری: محتوای خود را منتشر نکنید و بعد ناپدید شوید! برای مخاطبان خود در دسترس باشید. این به این معنی است که باید مطالب خود را به طور مداوم منتشر کنید و در مکالمات شرکت کنید. پیروان آنلاین می توانند سریعا از دست بروند و اگر هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، برای شما جایگزینی پیدا خواهند کرد.

 

قانون دهم: پذیرش: اگر مطالب مخاطبانتان را به اشتراک نگذارید، نمیتوانید انتظار داشته باشید دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند و درباره شما صحبت کنند. بنابراین، بخشی از زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی باید صرف به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن در مورد محتوای منتشر شده توسط دیگران شود.

بازاریابی رسانه ای اجتماعی یک بازی طولانی است که به طور مداوم انتظار مخاطبان هدف شما را برآورده می کند. از طریق انواع مختلف تجزیه و تحلیل نتایج خود را پیگیری کنید و به زودی شاهد نتایج قابل مشاهده ای باشید که می توانید همراه با استراتژی های خود به پیش ببرید. شما اساسا فقط باید روی رویکرد خود برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید که بهترین کار برای کسب و کار شما چیست. بر رقبای پیشگامتان تمرکز کنید، زیرا با این کار همیشه می توانید از خودتان پیشی بگیرید و از این امر به عنوان انگیزه ای برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید.

شبکه هاب اجتماعی
- 1396/07/16